خاورمسقف اسباب کشی مشهد

خاورمسقف اسباب کشی مشهد اثاث‌کشی، اسباب‌کشی، نقل مکان یا جابه‌جایی (به انگلیسی: Relocation یا moving) به انتقال وسایل و اثاث منزل یا دفتر کار، از یک مکان به مکان دیگر (اقامتگاه) به منظور سکونت در مکان دیگر گفته می‌شود. قبل یا پس از اثاث‌کشی نیاز به چند کار اداری مانند تغییر دادن آدرس و تلفن ثابت برای بیمه و ثبت احوال و غیره وجود دارد.

خدمات اسباب کشی چیست؟

اثاث کشی به جابجایی وسایل منزل از یک خانه به خانه دیگر گفته می‌شود. وقتی مردم صاحب یک خانه جدید می‌شوند یا یک جای جدید را برای زندگی اجاره می‌کنند دست به فعالیت اثاث کشی می‌کنند. اثاث کشی به انگلیسی Moving یا Relocation می‌شود. اگر به لغت نامه دهخدا مراجعه کنیم در معنی اسباب کشی نوشته شده: نقل اثاثه از خانه ای بخانه ٔ دیگر. خدمات اسباب کشی یا خدمات اثاث کشی به انگلیسی Moving Servcies می‌شود. جدیداً بسیاری از خدمات منزل در اینترنت ارائه می‌شود و اسباب کشی هم جدا از این مساله نیست.

سایت های اینترنتی اثاث کشی:

مثل همین سایت وجود دارند که خدمات اسباب کشی آنلاین را ارائه می‌کنند. برای نکات و توصیه های اسباب کشی، نکات اثاث کشی و خلاقیت افراد در اسباب کشی یا تعبیر خواب اثاث کشی می‌توانید به گوگل و سایت های فارسی مثل نی نی سایت مراجعه می‌کنند ولی توصیه ما این است که از سایت نی نی سایت استفاده نکنید چون این سایت پر است از تبلیغات اثاث کشی و کمتر مطلب بی طرفانه در آن وجود دارد. بیشتر خدمات اثاث کشی در مشهد ارائه می‌شود البته جابجایی در شهرستای بزرگ و شمالی مثل اصفهان یا ساری هم زیاد هست.

 

اثاث کشی یا اسباب کشی (دهخدا) اگر سری به لغت نامه دهخدا بزنیم اسباب‌کشی را”نقل اثاثه از خانه‌ای بخانه‌ی دیگر” و اساس رخت خانه و آشپزخانه را معنا کرده است. پس اسباب کشی درست است اما از آنجایی که از اثاث به معنی وسایل منزل است، تحت تاثیر مردم و فرهنگ قرار گرفته و اثاث کشی هم گفته می شود.

خاورمسقف اسباب کشی مشهد

خاورمسقف اسباب کشی مشهد

اثاث‌کشی خارج از کشور اثاث‌کشی خارج از کشور به فردی ملقب می‌شود که به‌طور موقت یا دائم به کشوری غیر از کشور زادگاه خود نقل مکان می‌کند. غالباً شرکت‌های بزرگ کارمندان خود را برای کارهای کوتاه مدت یا بلند مدت به خارج از کشور می‌فرستند. ممکن است افرادی که دارای تخصص خاصی هستند به‌طور مستقل در کشورهای دیگر که بومی آن کشور نیستند کار پیدا کنند. اسباب کشی یا اثاث کشی (گوگل): روش بهتری هست و آن استفاده از تعداد جستجوی مردم در گوگل است. اگر بدانیم مردم بیشتر اثاث‌کشی سرچ می‌کنند یا اسباب کشی می‌توانیم بگوییم کدام واژه درست‌تر است. می‌توانیم از Google Trends‌ استفاده کنیم که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر تعداد جستجو اثاث کشی بیشتر بوده یا اسباب کشی؟ می‌بینید که تعداد جستجوی کلمه‌ی اسباب کشی (خطوط آبی) چهار برابر اثاث‌کشی هست. به طور یقین می‌توان گفت که اسباب کشی واژه‌ی بهتری برای توصیف حمل وسایل منزل هست. خاورمسقف اسباب کشی مشهد

اثاث کشی یا اساس کشی: در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد که اثاث درست است و اساس غلط است. به همین دلیل عبارت “اساس کشی” اشتباه هست و باید از اسباب کشی استفاده کرد. درباره سوالات “اساس کشی یا اسباب کشی” و “اثاث کشی یا اساس کشی” باید گفت که اسباب کشی (یا اثاث کشی) درست است. و اساس کشی غلط است. برای اینکه معنای اسباب کشی یا اثاث کشی را درک کنیم بهتر است نگاهی دقیق‌تر بندازیم به واژه‌های تشکیل دهنده اسباب کشی. مثل اساس، اثاث، و اسباب.

معنی اثاث:

اثاث به معنی اسباب و لوازم خانه یا کار است. مثل “دیروز اثاث خانه را جمع کردم و در وانتی که به تازگی خریده ام، نهادم “. به مجموعه اسباب و لوازم منزل که برای زندگی روزمره استفاده می شود اثاث می گویند. اگر دنبال جمله سازی با کلمه اثاث اینجا هستید در ادامه چند جمله با اثاث آمده است: ۱- میز، کمد و تلویزیون جزو اثاث خانه است. ۲- امروز قرار است اثاث منزل را به خانه جدید منتقل کنیم. ۳- دو نوع اثاثیه داریم: حمل لوازم منزل مشهد و شرکت یا لوازم اداری مشهد.

معنی اساس:

اساس به معنی پایه، بن و شالوده است. در مورد کاربرد اساس در فارسی مثلا می‌توان گفت: “بیشتر سخنانی که او می گوید، بی اساس است “. از برابرهای پارسی یا مترداف اساس می‌توان به: پایه، بنیاد، پایه ‎ها، پی، زیرساخت، شالوده، اصل، بن، بنیان، بنیاد، پایه، پی، زمینه، شالوده، قاعده، کنه، ماخذ، مبنا، محور، مناط، نهاد اشاره کرد.

معنی اثاث کشی:

همانطور که گفتیم معنی اثاث کشی یا اسباب کشی به نقل اثاث منزل از خانه‌ای بخانه‌ی دیگر گفته می‌شود. در مورد املای صحیح اثاث کشی، املای درست اثاث کشی، املای درست اسباب کشی، توجه کنید که املای اثاث کشی به صورت جدا است، یعنی اثاثکشی اشتباه هست و نباید اثاث و کشی بهم بچسبند.

درباره مشهد:

مَشهَد ،کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۱۳ منطقهٔ شهری و مساحت شهری ۳۵۱ کیلومتر مربع، سومین شهر پهناور ایران پس از تهران (با ۷۳۵ کیلومتر مربع مساحت شهر) و اصفهان (با ۵۵۱ کیلومتر مربع مساحت شهری) است. همچنین براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و نود و پنجمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است. مشهد دارای ۱۳ منطقهٔ شهرداری است و شهردار آن توسط شورای شهر ۱۵ نفره انتخاب می‌شود. این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه است که ارتباط آن با شهرهای دیگر را ممکن می‌سازد. حمل و نقل داخلی مشهد، توسط سامانهٔ تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی و قطار شهری انجام می‌شود. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌است.

معنی صحیح واژه:

به وسایل خانه مانند تخت میز صندلی و مبل می گویند. در زبان عربی چیزی به نام “اثاثیه ” ذکر نشده است. اثاثیه یک غلط مصطلح است. و به جای آن باید از اثاث یا اثاثه استفاده کرد. یعنی اثاث درست است. با این وجود می بینیم که بسیاری از افراد از عبارت‌های نادرستی همچون ” اثاثیه منزل”، “اثاثیه اداری”، “اثاثیه کشی”، “اسباب و اثاثیه” استفاده می کنند. بنابراین از به کاربردن این عبارات اشتباه پرهیز کرده و از صورت‌های درست آن یعنی “اثاث منزل”، “اثاث اداری”، “اثاث کشی” و “اسباب و اثاث” استفاده کنیم. اثاث (غلط مصطلح) به وسایل خانه و لوازم خانگی مثل کمد، لباس، تلویزیون و میز و یخچال گفته می‌شود.

خاورمسقف اسباب کشی مشهد

سفارش اسباب کشی در مشهد:

آیا خاور کامیون وانت نیسان تک جفت در شهرستان مشهد می خواهید. باربری آنلاین و هوشمند مدیربار  که یک شرکت باربری معتبر در حوزه حمل و نقل است. شما میتوانید از خدمات آن بهره مند شوید. دغدغه بسیاری از افراد هنگام نقل مکان این است که آسیبی به لوازم منزل ،هر نوع کالایی خشک بار، تره بار، محصولات غذایی ، بهداشتی، اشیا خاص و قیمتی آنها نرسد.
 
خاورمسقف اسباب کشی مشهدخاورمسقف اسباب کشی مشهد
 
 
خاورمسقف اسباب کشی مشهد
خاورمسقف اسباب کشی مشهد

اصطلاح نوشتاری صحیح واژه: در معنی اسباب (اسباب و اساسیه) قابل ذکر هست که “اسباب و اساسیه” غلط اندر غلط هست. هم از این جهت که اساسیه درست نیست و اثاثیه درست تر است. از طرفی همانطور که گفتیم “اسباب و اثاث” باید استفاده شود. چه ساعت و روزی برای اسباب کشی یا اثاث کشی مناسب است؟ اثاث کشی میتواند در هر ساعت از شبانه روز انجام شود. ولی خوب بهتر است به بعضی از نکات هم توجه شود. مثلا روشنایی هوا برای حمل بار گارگران و راحتی همسایه ها در صورتی که یکی از مکان های مبدا یا مقصد اسکان آپارتمان باشند. چون اثاث کشی بالاخره سر و صدا تولید می کند و باعث از بین رفتن آرامش همسایه ها در شب می شود. در هر ساعتی از روشنایی هوا اثاث کشی امکان دارد. ولی ما توصیه می کنیم در ساعات اولیه صبح تقریبا ساعت های بین ۹ تا ۱۲ بهترین تایم برای اثاث کشی می باشد. در مورد بهترین روز اسباب کشی در هفته باید گفت: معمولا مردم به علت اشتغال در شرکت یا اردارات یا موسسه های مختلف امر اسباب کشی را به انتهای هفته یعنی همان روزای تعطیل کاری موکول میکنند . شرکت ما به شما توصیه میکند که اسباب کشی خود را در اواسط هفته انجام دهید. تا از خلوت بودن جاده تا باربری های حمل و نقل بهره کافی را ببرید.

خاورمسقف اسباب کشی مشهد

کامیون اسباب کشی: از خاور، ایسوزو و هیوندا به عنون بیشترین کامیون اسباب کشی استفاده می‌شود. کامیون قدیمی و کلاسیک خاور ساخت شرکت بنز متدوال‌ترین کامیون اسباب کشی در مشهد هست. این کامیون های دو مدل ۶۰۸ و ۸۰۸ هستند که بیش از ۹۰ درصد اسباب کشی توسط کامیون خاور ۶۰۸ انجام می‌گیرد.

طول کامیون اسباب کشی:

۵ و نیم متر هست که اتاق کامیون اسباب کشی روبسته و ایزوله هست که در مقابل نفوذ باد و باران مقاوم باشد. کامیون هایی که برای اسباب کشی استفاده می‌شوند باید چند ویژگی داشته باشند.به خاطر وجود بیماری کرونا پس از هر اسباب کشی باید داخل کانتین کامیون به دقت استریلیزه و الکل پاشی شود. وجود پتو در کامیون اسباب کشی باعث امنیت بیشتر اسباب مردم خواهد بود.

خاورمسقف اسباب کشی مشهد

تمام نکات این مطلب توسط سردبیر تحریریه مدیربار تایید شد.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *